viernes, 23 de octubre de 2020

Les nostres barreres mentals: els prejudicis.

 


        Al llarg dels anys, anem acumulant experiències i vivències que ens conformen els nostres punts de vista, la nostra forma de percebre el mon que ens envolta.

 

En el procés de (re)pensar la història que volia contar-vos sobre la meva experiència de barreres a la diversitat viscuda amb algun alumne, m’he recordat d’un acudit: l’home que necessitava un gat per canviar una roda del seu cotxe. Us el comparteixo:

 

“A un hombre se le pincha la rueda del coche en plena noche circulando por una carretera solitaria. La casa más próxima que recordaba haber visto, estaba a 10 Kms. Así que se arma de paciencia, y se dirige a ella para solicitar ayuda. Por el camino va pensando, que si sería mejor pedir prestado un gato, que quizás no se fiasen de dejarle pasar para llamar por teléfono, que si podía despertar a un hombre que debía madrugar, o que si podía interrumpirle en un momento íntimo con su mujer, … va caminando, y se va calentando el asunto, que si seguramente parecerá una excusa, que debería haberse manchado las manos de grasa para aparentar, que no se van a creer que no lleva movil, que sería mejor ofrecerle dinero por el gato, etc. Cuando por fin llega a la casa, llama al timbre, y le abre la puerta un amable agricultor y le pregunta afablemente:

– Buenas noches ¿Qué desea?

A lo que contesta nuestro personaje

– ¿Sabe lo que le digo? Que se meta el gato dónde le quepa.”

 

Molts cops, quan ens comuniquen que en el nostre grup classe tindrem un alumne amb NEE ens passa quelcom semblant al relat de l’acudit. Els (pre)judicis esdevenen barreres mentals que dificulten com tractem la diversitat a l’aula.

Ens llegim!!!

No hay comentarios: